Friday 28 February 2014

Pelaburan Unit Amanah Vs Perunding Unit Amanah

Assalamualaikum,

Rasanya ramai lagi diluar sana yang tidak mengetahui apa sebenarnya dimaksudkan dan perbezaan Pelaburan Unit Amanah dan Perunding Unit Amanah (UTC)..Jom ikut saya..


a) Pelaburan Unit Amanah adalah skim pelaburan yang diuruskan secara professional dengan mengumpulkan wang ribuan pelabur. Pengurus pelaburan (Fund Manager) yang pakar kemudian akan melaburkan wang tersebut bagi pihak pelanggan untuk mencapai sasaran yang ditetapkan mengikut matlamat pelaburan dana tersebut.

b) Perunding Unit Amanah pula secara profesionalnya boleh dikatakan sebagai perunding perancang kewangan. Saya akan membantu individu merancang simpanan dalam tempoh sederhana (3 tahun) dan jangka panjang (5 tahun). Rakan-rakan semua mempunyai matlamat yang berbeza-bezakan. Disinilah peranan saya akan bermula untuk merancang pelan simpanan anda.

Yang paling penting, rakan-rakan perlu tahu tujuan dan objektif simpanan itu nanti samada untuk pendidikan anak-anak kelak, simpanan hari tua, berhajat nak hantar ibu bapa mengerjakan umrah/haji atau mungkin juga nak buat duit hantaran kawin J..

Kemudian, itulah komitmen saya akan mencadangkan kepada anda dana bersesuaian yang konsisten akan memberi pulangan dan keuntungan…


Hubungi saya,
Norhafizah Nordin
Unit Trust Consultant
SMS/Call/Whatsapp 013-615 1984

No comments:

Post a Comment