Wednesday 7 May 2014

Jangan Takut Dengan Unit Amanah!

Assalamualaikum,

Terkejut dengan tajuk artikel ni? Tak perlu terkejut kerana ramai diantara kita semua memang takut dengan Unit Amanah lebih–lebih lagi kerana ianya melibatkan saham. Bagi orang biasa macam saya sendiri (sebelum masuk industri Unit Amanah), saham ini boleh menyebabkan seseorang kehilangan wang pelaburan dan seterusnya jatuh miskin. Pada hal, Unit Amanah merupakan tempat yang paling selamat untuk rakyat biasa yang mempunyai kurang modal membuat pelaburan.

Sebenarnya, para pelabur yang menyertai Unit Amanah adalah dilindungi sepenuhnya oleh PEMEGANG AMANAH seperti Amanah Raya. Lebih meyakinkan kita semua adalah wang para pelabur akan dilaburkan ke dalam portfolio pelaburan yang sudah semestinya syarikat kukuh. Ini ditentukan oleh PENGURUS DANA seperti PUBLIC MUTUAL. Kita sebenarnya sangat beruntung kerana mendapat perkhidmatan profesional Pengurus Dana seperti PUBLIC MUTUAL kerana harga yang kita bayar untuk mendapatkan perkhidmatan mereka adalah murah. Lebih penting lagi adalah PUBLIC MUTUAL akan diawasi selalu oleh SURUHANJAYA SEKURITI bagi mengelakkan syarikat pengurus dana seperti PUBLIC MUTUALmenyelewengkan wang pelabur dengan sesuka hati mereka.

Selain itu juga, bagi pelabur–pelabur yang beragama islam seperti saya akan turut mendapat perkhidmatan dana–dana PATUHI SYARIAH yang mana ini akan memberikan ketenangan minda kerana kita tak perlu khuatir akan hasil yang kita perolehi dari pelaburan kita. Sebabnya dalam syarikat seperti PUBLIC MUTUAL mereka juga turut meyediakan dana–dana Patuhi Syariah yang diawasi oleh PANEL PENASIHAT SYARIAH PELABURAN bagi memastikan setiap pelaburan yang dibuat adalah HALAL di sisi agama ISLAM.

Jadi kita semua tidak perlu risau kerana sebenarnya syarikat seperti PUBLIC MUTUAL adalah sah disisi undang–undang Malaysia dan yang penting lagi syarikat seperti PUBLIC MUTUAL bukanlah syarikat SKIM CEPAT KAYA.

WANG BERGANDA DENGAN UNIT AMANAH!!!





Hubungi saya,
Norhafizah Nordin
Unit Trust Consultant
SMS/Call/Whatsapp 013-615 1984

No comments:

Post a Comment